Børnefodbold på Fyn

Rammer For Fynsk Børnefodbold (2)

UDEFODBOLD

Stævner (apr-okt)

Afbud og "oversidderpladser"+

Afbud til stævner skal altid meddeles DBU Fyn. Det kan gøres via mail info@dbufyn.dk

Såfremt I skal melde afbud efter fredag kl. 15.00, skal det ske direkte til arrangørklubben, samt en mail til info@dbufyn.dk.  

Der opkræves ikke bøde hvis der meldes afbud senest onsdag kl. 9.00 før stævnet. Derimod vil afbud på selve stævnedagen eller udeblivelse blive straffet med en bøde på kr. 500,-. 

Det er arrangørklubbens ansvar at rapportere til DBU Fyn efter et stævnes afvikling, hvis der har været afbud/udeblivelser. 

 

"Oversidder"

Hvis man ser en "Oversidder" plads i sit kampprogram ved stævner, skyldes dette et afbud fra en modstander.

"Oversidder" pladsen vil forblive som "Oversidder" frem til senest fredag før stævnet, da der kan nå at komme en eftertilmelding ind på pladsen.

Senest fredag før stævnet, vil kampprogrammet blive opdateret og oversidderpladserne fjernet.

Antal spillere til stævner+

3:3 stævner: Som udgangspunkt må 3 spillere starte på banen. Der er som udgangspunkt ingen begrænsning i hvor mange spillere man har med, men har man 7 eller flere spillere, skal man tilmelde/eftertilmelde 2 hold.

OBS: ved medalje stævner (fx 3-Bold Festval) er der kun 5 medaljer tilmeldte hold.

5:5 stævner: Som udgangspunkt må 5 spillere starte på banen. Der er som udgangspunkt ingen begrænsning i hvor mange spillere man har med, men har man 11 eller flere spillere, skal man tilmelde/eftertilmelde 2 hold.

8:8 stævner: Som udgangspunkt må 8 spillere starte på banen. Der er som udgangspunkt ingen begrænsning i hvor mange spillere man har med, men har man 17 eller flere spillere, skal man tilmelde/eftertilmelde 2 hold.

 

Ved D- og Nybegynderstævner skal det hold som er foran med 3 mål, tage en spiller ud. Er holdet foran med 6 mål, tages endnu en spiller ud. Hvorfor? Læs her

 

Datoplan - forår 2024+

Se på hvilke datoer de forskellige årgange spiller her.

Datoplan - efterår 2024+

Se på hvilke datoer de forskellige årgange spiller her.

Dommere/kampeledere+

Til 3:3 og 5:5-stævner er det førstnævnte hold i kampprogrammet, der stiller med en kampleder (f.eks. forælder eller træner).

Til 8:8 stævner er det arrangørklubbens ansvar at stille med kampledere.

I kan uddanne kampledere i jeres egen klub med et 3 timers Kamplederkursus.

 

En kampleder skal være upartisk på banen - hvis man på forhånd kan sige at man har svært ved dette, skal man ikke være kampleder!

Upartisk betyder bl.a. at man ikke guider spillerne taktisk på banen, som er trænerens opgaven.

Man jubler heller ikke over scoringer - kort sagt er man neutral på banen.

Se her for 8 gode råd til kamplederen.

Holdtilmelding+

Børnestævner udbydes med løbende tilmelding, og man kan tilmelde sig et eller flere stævner.

Tillmelding skal foregå i KlubOffice via menuen "Turneringer og hold --> Holdtilmelding --> Turneringer og stævner". Dobbeltklik på det stævne, du ønsker at melde hold til.

Note: Det kan være en god ide at lade børnetrænerne selv stå for holdtilmelding, da der er løbende tilmelding til stævner. Se her, hvordan I giver dem mulighed for det.

Hvordan kan jeg se, hvilke hold jeg har tilmeldt? 
Det kan ses via:

  • KlubOffice: Vælg menuen Turneringer og Hold > Holdtilmelding >Turneringer og stævner. Her finder du øverst teksten "NB: Nedenfor vises kun rækker, der lige nu er åbne for holdtilmelding. I kan få det fulde overblik over alle jeres tilmeldte hold her". Klik på linket. Ved at klikke på det lille plus ud for hver række kan du se, hvor mange hold, du har tilmeldt rækken.
  • www.dbufyn.dk: Søg en given række frem via spotboksen "Søg i turneringer og resultater". Her kan man løbende se, hvilke hold der er tilmeldt rækken.

Vigtige pointer i forhold til holdtilmelding

Overvej følgende, når du beslutter, hvilken række dit hold skal tilmeldes til:

  • Læs Niveaudeling inden i tilmeldinger jer 
  • ”Hvordan kan jeg som træner bidrage til at ALLE børn - ikke kun mit eget hold - får en god oplevelse?" (Det er næppe ved at melde A og B spillere til i C-rækken).
  • Børnene udvikler sig forskelligt, og spillere kan rykke sig fra niveau til niveau. Prøv derfor evt. forskellige niveauer af i løbet af sæsonen. Et C-hold er f.eks. ikke nødvendigvis et C-hold senere på sæsonen. 

 

Se også:

Video om tilmelding og framelding til stævner

FAQ om holdtilmelding

Bemærkninger til holdtilmelding forår

Bemærkninger til holdtilmelding efterår

Lad børnetrænere selv stå for holdtilmelding

Horst Wein-stævner+

Hos DBU Fyn udbyder vi Hortst Wein-stævner, også kaldet 4-målsstævner. Spilleformen baserer sig på Horst Weins principper.

De afgørende forskelle på disse stævner i forhold til de ordinære stævner er:

  • Der spilles med 4 mål i kampen. Hvert hold skal både forsvare og angribe to mål samtidig
  • Der må ikke scores, før spilleren er i scoringszonen
  • Der spilles ikke med keeper

Læs mere om stævnerne her.

Kampprogram og spillested+

Kampprogrammet kan ses via DBU Fyns hjemmeside eller via Fodbold App'en. 

Kampprogram og spillested udsendes senest 8 dage - før stævnet. Som udgangspunkt starter alle stævner kl. 10.00. Der kan forekomme ønsker fra en værtsklub, hvor der ønskes start fx kl. 9 eller kl. 12. Det vil vi gerne, så vidt muligt, efterkomme. 

Spillestedet findes altid blandt de tilmeldte efter deadline for stævnet. Har man ønsker om at være værtsklub for en bestemt årgang/niveau, en given dag, så send en mail til info@dbufyn.dk med jeres ønske. På den måde har I indflydelse på hvornår I kan have hjemmebanestævner. Vigtigt vi får det før deadline for det enkelte stævne.

Hold jer altid opdateret, da der kan forekomme ændringer. 

OBS! Benytter i KampKlar kan man først lægge stævnet i aktivitetsoversigten, når kampprogrammet ligger klar.

Regler og rammer+

Hvilke regler og rammer der spilles efter, afhænger af spilleformen (3:3, 5:5 eller 8:8) og af aldersgruppen.

Se det hele her.

Turnering - U10/11/12 (apr-okt)

Afbud til kamp+

Hvis et hold er nød til at melde afbud til en kamp, så er det vigtigt at både modstanderen og DBU Fyn får besked.

Hvis afbuddet kommer efter fredag kl. 15.00 skal I også huske at informere dommervagten eller dommeren direkte (kontaktoplysninger findes via Fodbold App'en --> Sæt holdkort og startopstillinger --> vælg den pågældende kamp --> vælg fanen "Kontakt").

Det er det hold som melder afbud som har ansvaret for at give DBU Fyn og evt. dommervagten/dommeren besked.

Datoplan - turneringer for U10-U12+

Se datoplan for tilmelding til turneringer i foråret her

 

Se datoplan for tilmelding til turneringer i efteråret her.

I hvilke børnerækker spiller vi en turnering?+

Drenge der spiller turneringsform:

U10 A

U11 M, A, B (9-11 kampe), B (5-7 kampe), C (9-11 kampe), & C (5-7 kampe)

U12 M, A, B (9-11 kampe), B (5-7 kampe), C (9-11 kampe), & C (5-7 kampe)

 

NB: 9-11 kampe betyder at man får 9-11 kampe i sit kampprogram. På samme måde med 5-7 kampe.

 

Piger der spiller turneringform:

U11 A, B, C

U12 A, B, C

 

Øvrige årgange/niveauer spiller stævner - se datoplan under STÆVNER (APR-OKT) ovenfor.

 

Er der spørgsmål, er man velkommen til at kontakte DBU Fyn via tlf. eller info@dbufyn.dk.

Niveaudeling - til turneringer+

Læs om hvad du skal se efter, når du skal vurdere om du skal tilmelde til M, A, B eller C turnering i jeres årgang. Læs her.

 

Tilmelding til turnering sker to gange om året. Læs mere om forårets og efterårets turnering og dato for tilmelding.

 

Øvrige årgange/niveauer spiller stævner - se datoplan under STÆVNER (APR-OKT) ovenfor.

Regler for turneringerne+

Se hvilke regler der gælder i U11 og U12 turneringer her.

Se hvilke regler der gælder for U10 A turnering her.

Vintertilbud (nov-mar)

Holdtilmelding+

Procedure for holdtilmelding - uanset om det er vinterturnering/opstartsturnering eller kunstgræsstævner kan ses her.

Bane, kampleder, mm.+

Læs omkring krav til deltages ift. bane, til kampledere, og andet info her.

 

Kunstgræsstævner tilmeldes via KlubOffice.

Datoplan+

Datoplanen kan findes her.

INDEFODBOLD

Stævner (nov-mar)

Afbud+

Afbud meddeles til DBU Fyn senest fredag kl. 15 (op til stævneweekenden) på info@dbufyn.dk eller på tlf. 6311 5990. Jo før jo bedre, så vi evt. kan finde et erstatningshold.

Afbud efter fredag kl. 15 og i weekenden skal sendes til (og bekræftes af) arrangørklubbens stævneleder. Kontaktoplysninger på stævnelederen findes ved at trykke på arrangørklubben, og dernæst "kontakter". 

Afbud meddelt til DBU Fyn senest onsdag kl. 9 (op til stævneweekenden) er gratis. Afbud meddelt herefter medfører et gebyr. Se taksterne her.

Datoplan+

Se hvornår hvilke årgange spiller her.

Dommere/kampledere+

DBU Fyn sørger for dommere til indendørsstævner fra og med U9 og ældre.

Fra U8 og yngre gælder - i lighed med undendørs - at førstnævnte hold på kampen ("hjemmeholdet") skal stille med en baneleder, som kan være en forældre, søskende, træner eller anden person. Vedkommendes rolle er at få kampen til at glide fint og hjælpe til at give børnene en god oplevelse med kampen.

Holdtilmelding+

I indefodbolden for U8-U12 tilmelder man sig en stævnerækker hhv. før og efter jul.

3:3 rækkerne (U5-U7), er løbende tilmelding. Se datoplan her.

Se mere om tilmelding til indefodbold her.

Ledige pladser+

Se ledige pladser til de stævner, hvor tilmeldingsfristen er overstået her.

Listen opdateres løbende.

Kontakt os på info@dbufyn.dk, hvis I ønsker en af de ledige pladser.

Regler og rammer+

Se hvilke regler og rammer vi spiller indendørsfodbold efter her.

Spillested og kampprogram for 3:3-stævner+

Spillested til de enkelte stævner meldes først ud efter tilmeldingsfristen - senest 8 dage før stævnet.

Kampprogrammer ligger ligeledes klar senest 8 dage før stævnet.


AKTIVITETER

P1017650.JPG
Fantastisk Fodboldstart for piger
Playmakers 4
UEFA/Disney Playmakers


SE OGSÅ...